50 jaar OOR, Michiel Veenstra en Timo Pisart genomineerd voor Pop Media Prijs 2021

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

De prijs, gepresenteerd door Sena Performers, wordt op 21 januari voor de achtentwintigste keer uitgereikt

De jury maakt vandaag de genomineerden voor de Pop Media Prijs 2021 bekend. De prijs wordt op vrijdag 21 januari voor de achtentwintigste keer uitgereikt tijdens de digitale editie van ESNS 2022 in Groningen. Na een publieke stemronde, selecteert de jury de volgende genomineerden (in alfabetische volgorde):

7-1-2022

50 Jaar OOR
Het is natuurlijk geen nieuws dat muziekblad OOR een rijke historie heeft, en toch is het een aangename verrassing als het beste uit een halve eeuw popjournalistiek op je deurmat ploft. Een fraaie bloemlezing AAA-sterren, waarbij vooral treft hoe men op het moment zelf naar ze keek.

Michiel Veenstra (KINK)
Radio dj Michiel Veenstra zei het comfortabele bestaan binnen de NPO vaarwel om een oud nieuw avontuur aan te gaan: het tot leven wekken van het roemruchte KINK. Niet alleen als dj, maar ook als strateeg achter de alternatieve zender gooit hij al zijn enthousiasme in de strijd.

Timo Pisart (VPRO 3VOOR12)
Wat doe je als corona alles lam legt terwijl de kern van je vak is om overal vooraan te staan, van festival te rennen en voortdurend nieuwe muziek te ontdekken? Jezelf opnieuw uitvinden, creatief zijn en alert zijn waar het wél gebeurt.

Pop Media Prijs
De Pop Media Prijs wordt uitgereikt voor het gehele oeuvre van een maker waarbij in het bijzonder wordt gelet op teksten en audiovisuele uitingen over aan popmuziek gerelateerde zaken die het afgelopen jaar de meeste indruk hebben gemaakt. Kandidaten zijn individuen, initiatieven of projecten, vanuit alle geledingen van de media: pers, boeken, radio, tv, online media, documentaires, film of fotografie.

De jury bestaat dit jaar uit:
Gijsbert Kamer (popjournalist de Volkskrant, juryvoorzitter), Wilbert Mutsaers (Spotify Benelux), Atze de Vrieze (VPRO 3voor12), Matthijs van Duijvenbode (muzikant en artiest-manager) en Yolanda Ulger (Wildling Marketing & PR).

De Pop Media Prijs bestaat uit een geldbedrag van € 3.000,- en wordt mede mogelijk gemaakt door ESNS en SENA Performers. De prijs werd in 1994 voor het eerst uitgereikt. De winnaars waren achtereenvolgens Bert van de Kamp, Jip Golsteijn, David Kleijwegt, Martin Bril, Tom Engelshoven, Herman van der Horst, Anton Corbijn, Gijsbert Kamer, de redactie van de website 3voor12, Hester Carvalho, Lex van Rossen, Leon Verdonschot, John Schoorl, Leo Blokhuis, Jan van der Plas, Sander Donkers en Eric Corton, DWDD recordings, Saul van Stapele, Mary Go Wild / Mark van Bergen, Atze de Vrieze, Rutger Geerling, Rotjoch, Roosmarijn Reijmer, Fernando Halman, Rob Stenders en Beste Zangers.

SIGN UP TO RECEIVE THE LATEST ANNOUNCEMENTS,
TIPS NETWORKING INVITATIONS AND MORE

PROUD PARTNERS OF ESNS

THE EUROPEAN MUSIC PLATFORM