Sat 19 Jan | De Oosterpoort, Front 1 | 15:00 - 16:00
Presented by: NMUV

Waarom Uitgevers en Auteurs Elkaar Nodig Hebben

Justin Hendrik Maktub Media (NL), Levy Isabella BMG Talpa (NL), Memru Renjaan Componist (NL), Morien van der Tang Componist (NL), Suzanne van den Dool Sony/ATV (NL), Jorrit Kleijnen HAEVN (NL)

Artists | Labels & Publishing

Dutch spoken

Waarom Uitgevers en Auteurs Elkaar Nodig Hebben

In een continu veranderende muziekindustrie veranderen ook de relaties tussen componisten en tekstschrijvers enerzijds en muziekuitgevers anderzijds. Terwijl auteurs in toenemende mate de zakelijke kant van hun carrière organiseren, is de rol van de publisher geëvolueerd van de uitgever van bladmuziek naar allround manager. Dat gaat dus aanmerkelijk verder dan het administreren van de verzamelde royalty-inkomsten. Welke waarde muziekuitgevers toevoegen aan carrières van componisten en tekstschrijvers is dan ook het centrale thema van dit panel.

Speakers

  • Justin Hendrik

    Justin Hendrik Maktub Media (NL)

    Na bijna 10 jaar in de farmaceutische industrie was het tijd voor verandering. Zo begon Justin Hendrik in 2012 zijn bedrijf Maktub Media, aanvankelijk gericht op artiestenmanagement. Later voegde hij publishing toe, wat is uitgegroeid tot de core-business. Volgens Hendrik begint het allemaal met een song. Daarom heeft hij veel respect voor songwriters en componisten en vindt hij dat ze eerlijk gecompenseerd moeten worden voor hun werk. De geboren Rotterdammer voelt dat dat momenteel niet gebeurt en zet zich in voor meer erkenning voor songwriters. Maktub Media heeft een sterke internationale focus en wil uitgroeien tot een boetiekachtig publishingbedrijf.

  • Levy Isabella

    Levy Isabella BMG Talpa (NL)

    General Manager Music Publishing at BMG Talpa Music B.V.

  • Memru Renjaan

    Memru Renjaan Componist (NL)

    Memru Renjaan is een songwriter, componist, gitarist en producer. Hij begint als 6-jarige op de gitaar en gaat als jongere van café naar café om ervaring op te doen.

    Memru speelt in verschillende bands (Lil Kleine, Anouk, Jonna Fraser). Als songwriter en componist werkt hij mee aan nummer 1 hits als Parijs van Kenny B, Jungle van Broederliefde, Krantenwijk van Lil Kleine en Verleden Tijd van Frenna en internationaal werkt hij mee aan nummers van Steve Aoki, Nicky Jam, Major Lazor, Lil Yachti en Robbie Williams.

  • Morien van der Tang

    Morien van der Tang Componist (NL)

    Morien van der Tang, aka Morgan Avenue, is een Nederlandse producer die een studie aan het SEA Institute afrondde en stage liep in New York. Van de Big Apple vertrok hij naar Downunder, de legendarische studio in Hilversum van John Ewbank waar hij nu zijn thuisbasis heeft. Morien produceerde nummers voor onder andere Naaz, Willem de Bruin, Glen Faria, Sef en Gia Koka. Momenteel staat Davina Michelle al tien weken op #1 met het door Glen Faria en Morien gecomponeerde Duurt Te Lang.

  • Suzanne	van den Dool

    Suzanne van den Dool Sony/ATV (NL)

    Suzanne van den Dool is Senior Creative Manager at Sony/ATV Music Publishing, the biggest music publisher in the world. 8 years ago, after a long career at major record labels Warner Music and EMI Music, Van den Dool switched to publishing where she is responsible as A&R/Creative for Holland and Belgium. In her role as a Creative Manager, she is mainly focused on signing and developing songwriters and producers in order to bring their career to the next level by broadening their network nationally and internationally, connecting them to other songwriters and artists, pitching their songs to labels, setting up writing sessions, etc. Van den Dool works closely with HAEVN, Kovacs, Feng Suave, Nona, Son Mieux, Duncan Laurence, Hooverphonic, Faces On TV and many others

  • IMG_7713.jpg

    Jorrit Kleijnen HAEVN (NL)

Moderator

  • Frank Janssen

    Frank Janssen Striped Elephant (NL)

    Frank Janssen is in uiteenlopende disciplines in de muziekindustrie werkzaam geweest. Van platenzaak, lokale radio naar muziekjournalist om uiteindelijk hoofdredacteur/uitgever van het vakblad Entertainment Business te worden. Na zijn periode als marketingmanager bij Sony Music start hij zijn eigen communicatiebedrijf en geeft hij entertainmentmarketing aan de Hogeschool Utrecht. In 2007 keert hij terug bij Entertainment Business en start hij met de nieuwe vakuitgave EB Live voor de live industrie. Begin 2014 stapt Janssen over naar Buma/Stemra en bekleedt tot eind 2017 de functie van manager Communicatie & PR. In januari 2018 start hij zijn eigen communicatiebedrijf Striped Elephant.