Als crewlid ben jij in de meeste gevallen het eerste aanspreekpunt voor bezoekers van ESNS. Daarom delen we graag wat handige weetjes met je. Mochten mensen een vraag stellen die je echt niet kunt beantwoorden, stuur ze dan door naar het informatiepunt op de Grote Markt (open tussen 19:00 – 01:00 uur op woensdag en donderdag, vrijdag tussen 15:00-01:00 en tussen 13:00-18:00 op zaterdag). Als je je in De Oosterpoort bevindt, stuur dan ten tijde van de conferentie bezoekers door naar de registratiebalie en ten tijde van Noorderslag naar de infobalie in de entreehal (gele balie rechts van de entree).

App
Alle informatie over het programma van de conferentie en het festival is te vinden in de ESNS20 app. Deze is te downloaden in de app store van Apple of via Google Play. Kan je niet vinden wat je zoekt? Check dan ook de ESNS website.

Openingstijden festivallocaties
Er zijn verschillende openingstijden per dag. Hieronder vind je de openingstijden van de conferentie en de festivalonderdelen Eurosonic en Noorderslag.

Conferentie
Locaties
Woensdag tm vrijdag: De Oosterpoort (Trompsingel 27)
Zaterdag: Forum Groningen (Nieuwe Markt 1)

Openingstijden Oosterpoort:
Woensdag                12.00 – 22.00 uur
Donderdag/Vrijdag  09.30 – 20.00 uur

Openingstijden Forum:

Zaterdag                   09.30 – 18.00 uur

Eurosonic
Locaties: 30+ locaties in het centrum van Groningen
Reguliere speeltijden: 19.45 – 02:00 uur

Let wel; Eurosonic vindt plaats op meerdere locaties die allemaal een eigen eindtijd hanteren. Locaties kunnen dus langer open zijn dan hieronder aangegeven.

Noorderslag
Locatie: De Oosterpoort, Trompsingel 27
Openingstijden: 19:45 – 03:15

Box Office
De box office bevindt zich dit jaar in het Forum Groningen op de Nieuwe Markt 1. De box office is open op woensdag en donderdag van 15:00 – 00:00 en op vrijdag van 16:00 tot 23:00 uur. Iedereen met een ticket voor Eurosonic moet langs deze box office om hun e-ticket om te wisselen voor een polsbandje.

Cashless
Net als voorgaande jaren kun je overal op ESNS met je polsband of chipkaart betalen. Na afloop van het festival kun je eenvoudig en zonder kosten je resterende tegoed teruggestort krijgen op je rekening. In de Oosterpoort betaal je volledig cashless. In de Eurosonic zalen betaal je met je polsband, chipkaart, bankpas of contant.

Good to know:

  • bezoekers kunnen geld op hun chip laden online (na het aanmaken van hun profiel op de esns website) en bij de ‘top up’ machines op de Grote Markt, het Forum en in De Oosterpoort (zie onderstaande openingstijden).
  • cashless betalen kan enkel met een chip aan een polsband die ook om je arm zit. Er kan NIET met een losse chip (die van een polsband komt) betaald worden.
  • het resterende bedrag op de chip kan na het evenement teruggevraagd worden via esns.nl/cashless. Terugvragen kan tot 16 februari 2020.
  • mochten er vragen opkomen die je niet kunt beantwoorden kun je bezoekers ook verwijzen naar onze website met alle details over cashless of tijdens het event verwijzen naar het informatiepunt op de Grote Markt of de informatiepunten in De Oosterpoort. Ook kan er gemaild worden naar cashless@esns.wildezee.nl.

Openingstijden ‘top-up’- locaties:
Oosterpoort:
Woensdag: 12.00 – 22.00 uur
Donderdag en vrijdag: 10.00 – 20.00 uur
Zaterdag (tijdens Noorderslag):16.30 – 04.00 uur

Grote Markt:
Woensdag – vrijdag: 15.00 – 01.00 uur
Zaterdag: 13.00 – 18.00 uur

Het Forum:
Donderdag: 15.00 – 01.00 uur
Zaterdag: 10.00 – 18.00 uur

Hardcups
Net als vorig jaar gaan we dit jaar worden er op verscheidene Eurosonic locaties en tijdens Noorderslag gebruik gemaakt van hardcups. Hiervoor wordt een borgsom van €1,- ingehouden. Deze borgsom kan voldaan worden met de chip aan de bezoeker’s polsband, met een cashless chipkaart of met pin (dit laatste enkel bij de Eurosonic AIR barren op de Grote Markt). Bij het inleveren van deze beker wordt de borgsom weer teruggestort op de polsband of chipkaart. Op het retour-punt op de Grote Markt kunnen bezoekers ook cash ontvangen.

Locaties waar hardcups gebruikt worden: Grote Markt (Eurosonic AIR en BARN), De Oosterpoort (tijdens Noorderslag), Vismarkt (donderdag tussen 20.00 – 23.30), Artist Village, Martinikerk, Werkman Lyceum, Praedinius Gymnasium en Vrijdag.

Parkeren
Bezoekers kunnen parkeren in de parkeergarages in de stad of op de P+R locaties aan de rand van de stad. Er kan ook op straat geparkeerd worden, maar dit is in Groningen niet gratis. Crew kan wel gratis parkeren, maar enkel bij onze Artist Village. Meer weten? Check de informatie op de vervoer pagina van deze website.

Gevonden voorwerpen
Gevonden voorwerpen worden verzameld op elke locatie. Verlies je iets in Huize Maas? Neem dan contact op met Huize Maas. Verlies je iets in De Oosterpoort, neem dan contact op met De Oosterpoort. Mocht een bezoeker jou dus een gevonden voorwerp brengen, geef die dan af bij de verantwoordelijke van de desbetreffende locatie. Mocht dit niet mogelijk zijn, lever dan gevonden voorwerpen in bij het infopunt op de Grote Markt.

Klachten en/of opmerkingen
Heeft een bezoeker een klacht en/of een opmerking? Laat ze dan contact opnemen met de organisatie via service@esns.wildezee.nl. In het geval van een extreem dringende klacht kan er ook gebeld worden naar +31 (0) 50 368 0 244. Let wel; deze telefoonlijn kan druk bezet zijn tijdens het festival, dus we raden iedereen aan om ons te mailen. Wij zorgen er dan voor deze er zo snel mogelijk contact gezocht wordt met de bezoeker.