Workshop - Marketeers Meetup: 3x3x3 + borrel

Gepresenteerd door: ESNS
VR 16 Jan - 16:30 - 17:30 - Poortershoes - Tweede kamer
Marketing & (social) media, Festivals & Venues
Dutch spoken
3x3x3 bestaat uit drie snelle injecties van inspiratie: snel, scherp en vol inhoud. Als marketeer in de muziekindustrie kun je aansluiten voor 3 speeddates, met 3 onderwerpen en 3 shuffles om peer to peer het gesprek aan te gaan over drie onderwerpen. De sessies sluiten we af met een korte recap en een gezellige borrel.

1. Fuck Meta! NL-versie
Als vervolg op het Engelse panel-gesprek is er de mogelijkheid om verder te praten over alternatieven van Meta en andere social kanalen. Welke (creatieve) alternatieven zijn er? En wat werkt voor jou en onze industrie? En wat juist helemaal niet? Moet je collectief vertrekken, duurzame alternatieven vinden of volledig de focus leggen op analoog? Deze vragen, oplossingen en vooral ervaringen, bespreken we samen in deze deelsessie van de marketeers meet-up. Onder leiding van Arnoud Heikens (Vera) worden er tips en trics met elkaar gedeeld.

2. Grip op Data Steeds meer poppodia willen zélf grip krijgen op hun data. Weg van de techreuzen, richting eigen regie. Maar hoe pak je dat slim en duurzaam aan? In dit panel gaan we in gesprek over datagebruik in de popsector: van systemen en privacy tot eigenaarschap en impact op programmering, marketing en publieksbinding. Onder leiding van Daniël Lugtmeier (Hedon) delen we ervaringen, bespreken we use-cases en kijken we naar de rol van CRM- en ticketingsystemen. Of je nu net begint of al werkt met eigen dashboards: dit is hét moment om kennis te delen en inspiratie op te doen.

3. Promoplannen & budgetten op tafel! Je hebt minimaal 200 shows te promoten en wil het liefst dat ze allemaal uitverkopen, maar soms lukt dat gewoon niet. Welke aanpak heb je, hoe plan je al je promotie-uitingen in, welke tools gebruik je, en welke afspraken maak je met de boeker of de artiest en hoe houd jij alle uitgaven bij? Kortom: hoe ziet jouw promotieplan eruit en hoe werkt jouw marketingafdeling? Onder leiding van Iris Luimstra (Simplon) worden de plannen op tafel gelegd en openlijk informatie uitgewisseld over promotie in de popsector. Plannen mee dus!
Moderator