ESNS20 Conferentie 1

Partnerships

Commercial partnerships

ESNS is Europa's grootste showcase festival en muziekconferentie. Het vooruitstrevende programma met opkomende artiesten en innovatie-gedreven conferentiethema's trekt elk jaar een divers publiek van meer dan 4.000 professionals uit de industrie en 40.000 muziekliefhebbers naar Groningen.

ESNS biedt een platform voor uitdagende merkactivaties en marketingmogelijkheden waardoor je gegarandeerd de juiste doelgroep bereikt, of je je nu richt op internationale industry leaders uit de muziekindustrie of onze levendige community van festival- en muziekliefhebbers.

Neem contact op met Peter Verheul, Coördinator Commerciële Partnerships, voor meer informatie.

ESNS Business Club

De ondernemersclub is een initiatief van Eurosonic Noorderslag voor ondernemers in alle soorten en maten. De club is opgestart in 2011 en bedoeld voor bedrijven en personen die samen met klanten en/of medewerkers willen genieten van bijzondere privileges en netwerkgelegenheden in de dynamische context van de internationale muziekwereld in het decor van de Groninger binnenstad. Met dit initiatief richten wij ons primair op Noord-Nederlandse bedrijven. Hiermee zorgen wij dat u ook in staat bent om onderling in zeer ontspannen setting te netwerken en wie weet zaken te doen. In ieder geval biedt het u de mogelijkheid ons uiterst populaire festival met uw relaties te bezoeken. Als clublid bieden wij u een reeks bijzondere privileges.

Voor meer informatie over de voordelen en kosten van een lidmaatschap neem contact op via info@esns.nl

Partnerships op ESNS, drie voorbeelden van merkactivaties en samenwerkingen:

ESNS20 - The Hooghoudt Barn at the Grote Markt

Hooghoudt

Hooghoudt was prominent aanwezig op het Europese showcasefestival en gaf in 2020 naam aan een podium op de Grote Markt; de Hooghoudt Barn. Daarnaast organiseerde Hooghoudt samen met ESNS drie officiële afterparty’s in Smoke.Het Groningse merk was ook aanwezig met een cocktailbar in de Martinikerk waar de Media Compound was gesitueerd.

"For us, it was a no-brainer to continue supporting ESNS. Especially at a time when the music industry and the event business are two of the hardest hit sectors." — Testimonial by Arno Donkersloot, CEO of Groningen distillery Hooghoudt

Ook bij de digitale edities was Hooghoudt actief en deelde onder meer dit Twitter bericht : “Is it five o’clock already? Tune in at 17:00 for Hooghoudt’s Dirty Genever recipe and their very own bartender to tell you how it’s done. A special guest joins us: @musicbyblanks ! As one of the nominees of the @MMEawards , he must be excited for tonight's award show afterwards.”

See Tickets

Eurosonic Noorderslag en See Tickets zijn in 2022 een langlopende samenwerking aangegaan. ESNS biedt een breed aanbod aan producten zoals festival- en conferentie tickets, hotels, cashless en merchandise. Waarbij voorheen nog per onderdeel los moest worden afgerekend, kan de consument binnen de nieuwe customer journey alle gewenste producten selecteren en afronden in één transactie.

"We are extremely excited to enter into this partnership with ESNS. The combination of the great history and authority that ESNS brings and our smart and scalable e-commerce solution, bodes well for the future. Besides our experience in the dance industry, this partnership fits well with the ambitions we have in the world of live music." — Testimonial by Marijke van den Bosch, managing director See Tickets Benelux

Soundcharts

ESNS teamed up with Soundcharts as a data partner for ESNS Radar & Analytics, launched in 2022. This is a platform presenting European charts & festivals insights developed with the support of Creative Europe. The charts track and show European artists, with the aim to display the impact of the artists’ music outside of their home country. Soundchart’s extensive database provides an extensive catalogue of artists tracked on different online platforms; from airplay to playlisting on DSP’s, to social media followers. The data that is being used for the ESNS Radar and Analytics, is only a fraction of what is provided by Soundcharts and is therefore already expected to extend the current data modules even further in the coming months.

"Thanks to Soundcharts’ accomplished data tracking and helpful team, ESNS will not only make the life of managers, agents, bookers, promoters and artists easier; we will also break more borders for artists." — Testimonial by Oskar Strajn, project lead of ESNS Radar & Analytics and ESNS booker