Nederland
Darre Van Dijk
ESNS:
2024
Darre is sinds januari 2016 Chief Creative Officer van TBWA|NEBOKO en maakt deel uit van TBWA’s Global Creative Core. Hij is tevens Global Chief Creative Officer voor Philips & McDonald’s binnen het collectief TBWA. Voordat hij bij TBWA kwam, was Darre 10 jaar CCO van Ogilvy & Mather Amsterdam.
Met meer dan 400 prijzen, waaronder 34 Cannes Lions en een Grand Prix, heeft Darre gewerkt aan opmerkelijke campagnes zoals DELA's 'Why wait until it's too late' en Coca-Cola's Choose Happines'. Als Darius Dante schrijft, componeert en produceert hij muziek die succes heeft gevonden in de hitlijsten en op prijzenfestivals.
Darre’s werk bij TBWA|NEBOKO omvat campagnes voor Adidas, de Nederlandse Staatsloterij en McDonald’s. Onder zijn leiding won het bureau in 2018 en 2021 Agentschap van het Jaar. De Nederlandse Staatsloterij werd in 2019 uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar. In 2021 riep VIA hem uit tot ‘Today's Legend’ en riep Media100 hem uit tot de meest invloedrijke reclamepersoon in de sector in 2022 en 2023.