Artiestenmanagers: hoe om te gaan met een crisissituatie
Presented by:
Artist & management,
Marketing & (social) media
Dutch spoken
Het is niet ongebruikelijk dat tijdens conferenties successen met het nodige enthousiasme worden gepresenteerd. Vanzelfsprekend mogen succesvolle strategieën, hits of campagnes met gepaste trots gedeeld worden.
Maar de vraag is of we misschien niet meer leren van zaken die juist niet goed zijn gegaan. Of van de inschattingsfouten waar we eigenlijk liever niet over uitweiden.
Ook artiestenmanagers krijgen vroeg of laat te maken met tegenslag. Wat als het (ineens) misgaat? Verwachtingen die niet uitkomen, teleurstellingen, mentale problemen, fysieke tegenslag, een PR-crisis, meningsverschillen, contractbreuk, geldperikelen of in het ergste geval een rechtszaak.
In dit panel praten drie artiestenmanagers openhartig over de schaduwzijden die onlosmakelijk verbonden zijn aan het vak. Niet om de vuile was buiten te hangen, maar omdat we lessen kunnen trekken uit zaken die juist niet goed gaan.
Wie neemt de regie als de situatie om leiderschap en visie vraagt? En wat is de rol van vertrouwen, communicatie en improvisatie zodra reputaties en carrières op het spel staan? Waar trek je als manager zelf je (morele) grens?