ESNS ticket guide

Heb je vragen over festivaltickets, Delegate Passes, het personalisaren ervan of de Delegates Database? Hieronder vind je alle ticketinformatie die je nodig hebt om je ESNS-ervaring zo soepel mogelijk te laten verlopen. Klik op de vragen voor meer informatie en stapsgewijze handleidingen.

Festivaltickets

Heb je vragen over het kopen, personaliseren of gebruiken van ESNS Festivaltickets? Hieronder vind je alle antwoorden, zodat je geen moment van ESNS hoeft te missen.

Met welk festivalticket heb ik toegang tot welke dag?

ESNS Passe-Partout
Met dit ticket heb je toegang van woensdag tot en met zaterdag.

Eurosonic Noorderslag
Met dit ticket heb je toegang van donderdag tot en met zaterdag.

Eurosonic
Met dit ticket heb je toegang tot Eurosonic op donderdag en vrijdag.

Eurosonic Wednesday
Met dit ticket heb je alleen toegang tot Eurosonic op woensdag.

Eurosonic Thursday
Met dit ticket heb je alleen toegang tot Eurosonic op donderdag.

Eurosonic Friday
Met dit ticket heb je alleen toegang tot Eurosonic op vrijdag.

Noorderslag
Met dit ticket heb je alleen toegang tot Noorderslag op zaterdag.

Noorderslag Young
Met dit ticket heb je toegang tot Noorderslag op zaterdag, alleen als je op het moment van Noorderslag 28 jaar of jonger bent.

Hoe koop ik een festivalticket?

Je kunt een festivalticket voor ESNS kopen via onze webshop. Er zijn verschillende soorten tickets beschikbaar, waaronder Passe-Partouts, combitickets, dagtickets en Noorderslag-tickets. Het verschil tussen deze tickets vind je in de vraag hierboven.

Wanneer je je ticket aan je winkelmandje hebt toegevoegd en wil afrekenen, wordt je gevraagd om in te loggen of een account aan te maken. Zo kun je je tickets altijd terugvinden in je eigen account. Vul indien nodig je gegevens in en ga vervolgens verder met afrekenen.

Hoe personaliseer ik mijn festivalticket?

Je kunt je festivalticket op twee manieren personaliseren: door direct na je aankoop op de blauwe knop te klikken of via de bevestigingsmail die je na aankoop van je ticket ontvangt. Hieronder vind je een stapsgewijze handleiding voor het personaliseren van je festivalticket:

1. Klik op de blauwe personalisatieknop.

2. Je wordt naar de personalisatiepagina geleid, waar je je ticket kunt personaliseren.

3. Vul alle vereiste informatie in. Je ontvangt daarna een e-mail ter bevestiging dat "je ticket is gepersonaliseerd".

4. Heb je tickets voor meerdere personen gekocht? Je kunt ze eenvoudig doorsturen wanneer je begint met het personaliseren van de tickets. Voor elk ticket wordt je gevraagd of je het ticket zelf wil claimen of naar een vriend wil sturen. Je kunt er dan voor kiezen om het ticket via een link te delen of per e-mail te versturen.

Wanneer ontvang ik mijn festivalticket en waar kan ik mijn polsbandje ophalen?

Je ontvangt je ticket met barcode op 12 januari 2026. Met deze barcode kun je je ticket inwisselen voor een polsbandje. Het polsbandje geeft je toegang tot de ESNS-locaties, dus het is erg belangrijk dat je je ticket inwisselt voor een polsbandje. Je losse ticket geeft je geen toegang tot de locaties.

Je kunt je ticket vanaf woensdag 14 januari 2026 inwisselen voor een polsbandje.

De locatie en openingstijden van de festivalbalie worden zo snel mogelijk bekendgemaakt.

Kan ik mijn festivalticket verkopen?

Ja, we hebben een officieel ESNS resale platform. Via dit platform kun je je ticket verkopen en iemand anders blij maken. Het ticket dat je verkoopt, krijgt een nieuwe barcode wanneer het naar de nieuwe eigenaar wordt verzonden. ESNS-tickets worden niet via derden verkocht.

Wat als de tickets uitverkocht zijn?

Ben je nog op zoek naar een ticket, maar zijn ze uitverkocht in onze webshop? Op het resale platform kun je een melding instellen, zodat je een e-mail ontvangt zodra er een ticket beschikbaar komt. Wees er wel snel bij, want het kan zijn dat meerdere mensen een melding hebben ingesteld voor hetzelfde ticket.

Delegate Passes

Met een Delegate Pass krijg je volledige toegang tot de ESNS Conferentie, het festivalprogramma en exclusieve netwerkevenementen. Je krijgt ook toegang tot handige tools zoals de Delegates Database en ESNS Analytics. Heb je vragen over Delegate Passes, hoe je ze kunt personaliseren of hoe je toegang krijgt tot de Delegate Database? In dit gedeelte vind je alles wat je nodig hebt.

Hoe koop ik een Delegate Pass?

Je kunt je ESNS Delegate Pass eenvoudig via onze webshop kopen!

Wanneer je je ticket aan je winkelwagen hebt toegevoegd en wil afrekenen, word je gevraagd om in te loggen of een account aan te maken. Op deze manier kun je je tickets altijd terugvinden in je eigen account. Vul indien nodig je gegevens in en ga vervolgens verder met afrekenen.

Vervolgens kom je op de pagina ‘Bestelling voltooid’. Hier kun je je ticket direct personaliseren door op de blauwe knop te klikken. Onder de vraag ‘Hoe personaliseer ik mijn Delegate Pass’ wordt dit proces verder toegelicht.

Als je meerdere tickets hebt gekocht, kun je deze op de bestelpagina aan verschillende personen toewijzen.

Hoe personaliseer ik mijn Delegate Pass?

Je kunt je Delegate Pass op twee manieren personaliseren: door direct na aankoop op de blauwe knop te klikken of via de bevestigingsmail die je na aankoop van je ticket ontvangt. Hieronder vind je een stapsgewijze handleiding voor het personaliseren van je Delegate Pass:

1. Klik op de blauwe personaliseerknop.

2. Je wordt dan gevraagd om in te loggen. Als je nog geen account hebt, maak dan je eigen ESNS-account aan. Als je niet wordt gevraagd om in te loggen, heb je waarschijnlijk ESNS in voorgaande jaren al bezocht en heb je al een account.

3. Zorg ervoor dat je bent ingelogd met je eigen ESNS-account voordat je begint met personaliseren. Je kunt dit controleren door op het poppetje in de rechterbovenhoek te klikken. Hier zie je het e-mailadres en de naam van de persoon die momenteel is ingelogd. Als jij dit niet bent, log dan uit en log in met je eigen ESNS-account. Dit is erg belangrijk, omdat dit account is gekoppeld aan de Delegates Database.

4. Vul alle vereiste informatie in.

5. Je ontvangt daarna een e-mail ter bevestiging dat “je ticket is gepersonaliseerd”.

Het even duren voordat je in de Delegates Database verschijnt. Ervaar je problemen of heb je verdere vragen? Lees dan eerst verder bij ‘Hoe kom ik in de Delegates Database?’.

Heb je tickets voor meerdere personen gekocht? Je kunt ze eenvoudig doorsturen wanneer je begint met het personaliseren van de tickets. Voor elk ticket wordt je gevraagd of je het ticket zelf wil claimen of naar een vriend wil sturen. Je kunt er dan voor kiezen om het ticket via een link te delen of per e-mail te versturen.

Hoe kom ik in de Delegates Database?

Zodra je je ticket hebt gepersonaliseerd, krijg je binnen een uur toegang tot de database.

Als je toegang hebt tot de database maar jezelf niet in de lijst ziet staan, kan dat komen doordat je tijdens het personalisatieproces geen toestemming hebt gegeven om je gegevens te delen. Je kunt je profiel eenvoudig bijwerken en het vakje aanvinken om je gegevens weer te geven in de Delegates Database.


Als je na een uur wachten nog steeds problemen hebt met de database, neem dan contact met ons op via support@esns.nl.

Wanneer ontvang ik mijn Delegate Pass en waar kan ik mijn polsbandje en badge ophalen?

Je ontvangt je ticket met barcode op 12 januari 2026. Met deze barcode kun je je ticket inwisselen voor een polsbandje en een badge. Met het polsbandje krijg je toegang tot de ESNS-locaties. Je kunt je ticket vanaf woensdag 14 januari 2026 inwisselen voor een polsbandje en badge bij De Oosterpoort (Trompsingel 27, 9724 DA, Groningen).

De openingstijden worden zo snel mogelijk bekendgemaakt.

Voor wie is de YOUNG Delegate Pass?

In de ESNS-webshop vind je twee soorten tickets: een Delegate Pass en een YOUNG Delegate Pass. De YOUNG Delegate Pass is bedoeld voor bezoekers die op het moment van de ESNS Conferentie 28 jaar of jonger zijn. Als je een (YOUNG) Delegate Pass koopt, is toegang tot het festival altijd inbegrepen.