Werken aan publieksbereik & impact
Gepresenteerd door:
DO
16 Jan -
15:00 -
16:00 -
Oosterpoort - Artiestenfoyer
Politics & Policy,
Finance & funding,
Festivals & Venues
Dutch spoken
Wie is je publiek? Wat vind je daar zelf van en wat vinden je subsidiënten? Wie en wat bereik je met je aanbod, individueel én gezamenlijk met andere aanbieders in stad of regio? Belangrijke vragen waar Rotterdam Festivals (RF) al jaren onderzoek naar doet en culturele organisaties in begeleidt. Het Culturele Doelgroepenmodel van RF geeft een duidelijke karakterisering van je publiek. Wat betekent die voor je programmering en je marketing? Is er voor alle doelgroepen in jouw gemeente of regio cultureel aanbod? En kunnen we ook meten wat de impact is van het culturele aanbod? Deze bijeenkomst is voor (marketing)medewerkers van culturele instellingen, podia en festivals, maar ook voor subsidiënten en beleidsmakers van gemeente en provincie. Korte presentaties worden afgewisseld met voorbeelden uit de praktijk.
Sprekers
Francis Pronk
Nederland
marketeer,
Baroeg
Frans Vreeke
Nederland
Directeur a.i.,
Rotterdam Festivals
Mariska van Elsen
Nederland
Hoofd Cultuurparticipatie, Onderzoek & Expertise,
Rotterdam Festivals
Guido de Groot
Nederland
Director,
Rotterdam Bluegrass Festival
Lisanne Meeder
Nederland
Onderzoek & Expertise,
Rotterdam Festivals