De ticketmarkt heeft al langer te kampen met uitdagingen op gebied van secundaire verkoop, woekerprijzen en fraude. Deze problemen doen afbreuk aan de integriteit van ticketverkoop. Ook de fans van Eurosonic Noorderslag (ESNS) werden hiermee geconfronteerd. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden lanceerde ESNS in 2023 met behulp van See Tickets een eigen Resale Platform. Het White Label Resale platform van ESNS is een secundaire ticketmarktplaats geïntegreerd in het ticketingplatform, waardoor ESNS zowel de resale als de primaire kaartverkoop op één centrale plek houdt.
“In deze tijd waarin een slimme interpretatie van data en persoonlijke communicatie centraal staan, zijn we als festival altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de bezoekerservaring te optimaliseren”, legt Jet Schuit uit. “De introductie van een eigen resale platform zorgt ervoor dat fans niet alleen een eerlijke prijs betalen, maar ook de zekerheid hebben dat hun tickets geldig zijn. Deze focus op service en betrouwbaarheid draagt bij aan een positieve festivalervaring en versterkt de relatie tussen ESNS en het publiek, zowel primair als secundair.
Jasper Butter vult aan: “Wij vinden het in onze samenwerkingen belangrijk dat klanten keuzes kunnen maken die passen bij hun merk, strategie en doelstellingen. Onze technologie is slechts een middel om die doelstellingen te bereiken. Flexibiliteit in onze systemen en een breed aanbod aan integraties, hoort hier onverminderd bij.”