FC Groningen speelt wedstrijd in ESNS 050-tenue

18.01.24

FC Groningen en ESNS lanceren een speciaal 050-tenue voor het voetbalseizoen 2023/2024. Beide partijen bieden jonge en ambitieuze talenten een podium om zichzelf te laten zien en hun talent verder te ontwikkelen. FC Groningen zal het 050-tenue later in het seizoen dragen bij een officiële wedstrijd van de club.

Het tenue is in gelimiteerde oplage te koop bij de officiële merchandise verkooppunten van Eurosonic Noorderslag, in de FC Groningen Store en in de FC Groningen Webshop.

Take the Stage

De kleuren die in het shirt zijn verwerkt, staan gelijk aan de themakleuren van het showcasefestival van dit jaar. De lijnen op het shirt vertolken de letters ESNS. Zowel het logo van FC Groningen als het logo van ESNS is prominent zichtbaar op de borst van het shirt.

‘Take the Stage’ staat op de achterkant van het shirt – in de nek – en verwijst naar het podium dat wordt geboden aan jong talent. ESNS biedt jonge muzikanten uit heel Europa de kans zich in de kijker te spelen bij het grote publiek en diverse internationale boekingskantoren. FC Groningen geeft jonge spelers in Euroborg en op het trainingscentrum bij Sportpark Corpus den Hoorn de mogelijkheid om te groeien.

Plezier en passie

Peter Sikkema, Head of Events ESNS, is blij met de samenwerking tussen Eurosonic Noorderslag en FC Groningen:

“Als showcasefestival staan wij voor entertainment en datzelfde proeven we bij FC Groningen. Waar wij eens per jaar een festival organiseren voor duizenden muziekliefhebbers, organiseren zij een heel seizoen lang een prachtig evenement voor de supporters. FC Groningen is voor sport en voetbal een uithangbord voor de stad. ESNS is dat wat betreft muziek.”

“Muzikanten en voetballers streven naar succes zonder daarbij het plezier in wat men doet te verliezen. ESNS is ooit begonnen als klein festival en uitgegroeid tot een event met Europese allure. Dat gunnen wij de talenten van FC Groningen in de toekomst ook. Het is mooi dat beide werelden elkaar via deze samenwerking kruisen. Voor onze bezoekers is een shirt in samenwerking met FC Groningen een echt collectors item.”

“Euroborg is ons podium voor de spelers veelal afkomstig uit onze Opleiding,” stelt FC Groningen Marketingmanager Mark Leenders. “Jonge, talentvolle spelers met een droom. Maar ook maatschappelijk met onze Meer & Beter Bewegen Programma’s of zakelijk via onze FC Groningen Business Club kunnen jonge talenten zich ontwikkelen. Wij hebben de overtuiging dat iedereen kan groeien in Groningen en diezelfde overtuiging merkten we in gesprekken met Eurosonic Noorderslag.”

“Euroborg en FC Groningen is voor veel spelers de eerste stap richting Europees succes geweest. ESNS is al jaren een begrip in de internationale muziekindustrie en uitgegroeid tot een toonaangevend festival in Europa. Vele artiesten hebben hun eerste stappen naar internationaal succes gezet op één van de podia tijdens ESNS. Hoewel het van buitenaf twee compleet verschillende werelden lijken, begint alles bij plezier en passie. Dat zie je op het podium en op het voetbalveld terug.”